Instalacje LPG do wtrysku bezpośredniego

W jednostkach TSI, jak sama nazwa wskazuje, wtryskiwacze wkręcone są bezpośrednio do komory spalania. Dlatego ich końcówki narażone są na działanie wysokich temperatur. Pracę w takich warunkach umożliwia im benzyna, która spełnia tu rolę chłodziwa. Problem pojawia się przy zasilaniu takiego silnika za pomocą LPG. Zastępując paliwo gazem pozbawiamy bezczynnych wtryskiwaczy środka chłodzącego, co prowadzi do ich przegrzania. Konstruktorzy znaleźli jednak na to sposób. Co kilka cykli wtrysku gazu następuje dotrysk benzyny. Poprawia on skład mieszanki i chłodzi wtryskiwacze. Problem ten nie istnieje w przypadku normalnych silników (z wtryskiem pośrednim). W takich jednostkach wtryskiwacze benzyny zamontowane są w kolektorze ssącym, a więc w sporej odległości od komór spalania.
4634fb639dfe1-d.640
Przykładowe modele samochodów możliwym zastosowaniem instalacji:
Audi A4 TFSI
Citroen DS5
KIA SPORTAGE
SEAT LEON

By mieć 100% pewność, czy Twój pojazd może być zasilany LPG zadzwoń !